In 2006 neemt ADM Classic Couverture in Liverpool over, producent van industriële chocolade. De leiding komt in handen van Alain Frédericq (director Chocolate Europe) en Jeroen van Engen (director ADM Classic Couverture). In 2009 wordt de Duitse chocoladefabrikant Schokinag met vestigingen in Mannheim en Manage (België) aan de organisatie toegevoegd. ADM Schokinag en de locaties Koog en Wormer gaan nauw samenwerken waardoor bijvoorbeeld kosten worden bespaard in de bonenlogistiek.
Op de Food Ingredients Europe-beurs (FiE) in november 2009 wordt ‘het nieuwe deZaan’ gelanceerd. Het aloude logo met het Zaanscheepje is opgefrist. Het merk deZaan staat – na de acquisitie van Schokinag en Classic Couverture – niet meer alleen voor cacaopoeder, -massa en -boter van hoogwaardige kwaliteit, maar wordt nu ook gebruikt voor de diverse chocoladeproducten uit België, Engeland en Duitsland. Gebruikte merknamen onder andere: deZaan Schokinag, deZaan Belgium en Schokinag from ADM Cocoa.