31 augustus: Zaandijker Kaike & Koiere Jaarmarkt

In 2024 organiseert ‘Zaandijk Leeft’ de Zaandijker Kaike & Koiere Jaarmarkt op 31 augustus tussen 10.00 en 17.00 uur.

Jaarmarkt 2024
In de editie 2024 wordt de historische Lagedijk tussen Guisweg en Zaandijkersluis gevuld met met zakelijke kramen. De particuliere kramen en grondplaatsen komen op de Willem Dreeslaan tot de Arie de Bruijnstraat. Op het kruispunt van de Willem Dreeslaan komt een gezellig food- en horecapunt.

Van een twee- naar een eendaagse jaarmarkt
De markt in Zaandijk -voor bedrijven, stichtingen, verenigingen en particulieren- werd voor het eerst in 1994 georganiseerd in en om de Zaandijkerkerk door de toenmalige stichting ‘Zaandijk 500’, ter gelegenheid van het 500-jarig bestaan van Zaandijk. Tussen 1994 en 2020 ontwikkelde de markt zich, als afsluiter van de zomer, tot een regionaal bekend en druk bezocht tweedaags evenement op de Lagedijk, georganiseerd door de stichting Zaandijk Leeft!: de Jaarmarkt voor bedrijven op zaterdag en de Kaike & Koiere-markt voor particulieren op zondag. Om allerlei organisatorische en financiële redenen is de markt, na de stille coronajaren, getransformeerd tot een eendaags evenement: de Zaandijker Kaike & Koiere Jaarmarkt.